Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014

ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΑΥΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ


  • Είναι εύκολο να αλλάξουν οι κακές διατροφικές συνήθειες των παιδιών;
  • Τι μπορώ να κάνω εάν το παιδί μου αρνείται να φάει; Μπορώ να το αφήσω νηστικό;
  • Επιτρέπεται να δίνω στο παιδί μου χυμούς του εμπορίου (χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά);
  • Σε τι ποσότητα και συχνότητα επιτρέπεται να τρώνε τα παιδιά γλυκά;
  • Τι είδους γλυκά επιτρέπεται να τρώνε τα παιδιά;
  • Σε τι ποσότητες και συχνότητα επιτρέπεται να καταναλώνονται τα σπιτικά γλυκά;
  • Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα πρωινό;
  • Τι συνδυασμούς τροφίμων πρέπει α) να κάνουμε, β) να αποφεύγουμε ;
  • Τι συστατικά που αναγράφονται στα τρόφιμα πρέπει να αποφεύγουμε;
  • Πως  και σε ποια θερμοκρασία πρέπει να συντηρούνται τα τρόφιμα;
  • Είναι επικίνδυνος ο φούρνος μικροκυμάτων;
Τα παραπάνω αποτέλεσαν ορισμένες από τις ερωτήσεις που τέθηκαν και απαντήθηκαν στην χθεσινή μας συνάντηση με τον κ. Πετρή Κωνσταντίνο, Χημικό-Συντηρητή Τροφίμων.
Το τόσο ενδιαφέρον αλλά και τεράστιο  θέμα των διατροφικών συνηθειών σαφώς και δεν μπόρεσε να καλυφθεί μέσα σε ένα δίωρο. Όμως οι συμβουλές που δόθηκαν σχετικά με την καθημερινή μας διατροφή αλλά και με τα κριτήρια που επιλέγουμε τα τρόφιμα μας σε συνδυασμό με τη συντήρηση και τον τρόπο μαγειρέματος τους, ήταν ουσιαστικές και αποτέλεσαν τον προβληματισμό μας γύρω από το πόσο σωστά τρεφόμαστε.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Πετρή Κωνσταντίνο και ανανεώνουμε το ραντεβού μας σε επόμενη συνάντηση καθώς:
Quod me nutrit me destruit.
(ό,τι με τρέφει ή με ταΐζει ή  με καταστρέφει)
Καλό λοιπόν είναι να γνωρίζουμε τι τρώμε!!





Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2014

ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ Η ΘΥΓΑΤΕΡΑ

Δεκάδες τα ποιήματα, πολλοί οι ποιητές που έγραψαν για την ελιά. Από τον Όμηρο μέχρι τους πιο σύγχρονους...

Ομήρου ΟδύσσειαΡαψωδία ν
Τότες καθίσαν στῆς ἱερῆς ἐλιᾶς τὴ ρίζα οἱ δυό τους,
νὰ δοῦν πὼς θὰ ξεκάμουνε τοὺς ἄτιμους μνηστήρες.
  
Παντελής Πρεβελάκης-
- Αγαπάς τα δέντρα, Γιωργάκη; Με ρώτησε. Ποιο αγαπάς περισσότερο;
- Την ελιά αγαπώ περισσότερο, αποκρίθηκα.
- Κι εγώ την ελιά … όταν πεθάνω, να φυτέψεις μιαν ελιά καταμεσίς στο μνήμα μου, να με ρουφήξει με τις ρίζες της. 
  
Κωστής Παλαμάς
Είμαι του ήλιου η θυγατέρα
Η πιο απ’ όλες χαϊδευτή
Χρόνια η αγάπη του πατέρα
Σ΄ αυτό τον κόσμο με κρατεί
Όσο να πέσω νεκρωμένη
Αυτόν το μάτι μου ζητεί.
Είμ’ η ελιά η τιμημένη
Οδυσσέας Ελύτης
Έζησα τ’ όνομα το αγαπημένο
στον ίσκιο της γιαγιάς ελιάς
στον ρόχθο της ισόβιας θάλασσας.
Χάραξα τ’ όνομα το αγαπημένο
στον ίσκιο της γιαγιάς ελιάς
στον ρόχθο της ισόβιας θάλασσας.

Άπειρο το υλικό για την ελιά που μπορούμε να επεξεργαστούμε στο Νηπιαγωγείο. Επιλεκτικά επικεντρωθήκαμε στα προϊόντα της ελιάς, στη χρήση του ελαιόλαδου, στη μυθολογία και εντοπίσαμε ελαιοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας στο χάρτη! 

















 
 














Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2014

ΝΗΠΙΟΤΕΧΝΕΙΟ 2014----ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ----

                    

           ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ...ΑΠΟ ΤΟ 1973...


                          










                                                   





 


 
 
Αφού ολοκληρώσαμε τις κατασκευές μας, φτιάξαμε τις ταυτότητες μας....



....και ψηφίσαμε στις δικές μας εκλογές.

 
Προεκλογική ομιλία....


                                       Τα αιτήματα των πολιτών προς τους υποψηφίους...
                                                      
                                                                      Επί της κάλπης..

                                                                   
                                                                           Καταμέτρηση....

 
Ο νικητής των εκλογών!!!


 
                                                              ΣΕΙΡΑ ΕΧΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ!!!

                                     

                                     

 

               














 
 

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973...
 
Ημέρα μνήμης!!!Οι ιδέες συγκρούονται με τα όπλα της εξουσίας, το φόβο, τη σιωπή, τη βία...ένας αγώνας με άνισα μέσα που όμως δικαιώθηκε επαναφέροντας τη δημοκρατία.